Boekvoorstelling-Doenwiejebent-23juni2017(c)SilvieBonne-33

Je herkent die gesprekken vast wel, met zielsverwanten of gewoon stilletjes met jezelf, waarin je droomt enkel te doen waar je van houdt en wat je goed doet en wat dat dan voor jezelf en de wereld zou kunnen betekenen. Mooi is dat. Misschien ben jij wel iemand die ervan droomt te bloeien in jouw talenten en te komen tot ‘doen wie je bent’, zonder dat je ook maar één dag het gevoel hebt te werken. Voor heel wat solo-ondernemers voelt dat als een vanzelfsprekende voorwaarde, terwijl het zich meestal toont als een moeilijke weg.

Doen wie je bent’ en self-marketing vormen samen een praktische filosofie die leidt tot een manier van zijn.

Doe je reeds wie je bent? Dan vind je in self-marketing de juiste manier om het te blijven doen en je op die manier in de markt te zetten. Doe je nog niet wie je bent? Dan kan self-marketing je ertoe brengen. Het is een methode die je een authentiek merk bezorgt omdat je jezelf (her)ontdekt en ontwikkelt als een merk, trouw aan wie je bent, wat je doet, voor wie, hoe je het doet, waarom en waartoe.

Ik benoem dit graag als een praktische filosofie die ik de afgelopen jaren ontwikkelde vanuit mijn persoonlijke ervaring als merkenbouwer en ondernemende coach, maar ook vanuit de ervaring van mijn klanten, te omschrijven als kritische en creatieve denkers en doeners. Bij dat alles mag ik een hoop inspiratie en lectuur niet vergeten. Inspiratie die ik vind bij kunstenaars en creatieve denkers, van toen en nu, omdat ik geloof dat we als solo-ondernemers heel wat van hen kunnen leren. Al is het maar omdat ze een enorm sterk innerlijk kompas hebben en bijzonder toegewijd zijn. Je zult merken dat die creatieve geesten doorheen dit boek hun zegje komen doen. Net zoals op de blog.

Je kan ‘doen wie je bent’ beschouwen als een manier van zijn die je heel wat voordelen biedt. Denk maar aan het plezier, de rust en de energie om krachtig en vol zelfvertrouwen in je eigen merkbelofte en -verhaal te staan en er actief mee te werken. Maar ook het voordeel van de helderheid in je communicatie en de oprechte verbinding met je doelgroepen waardoor je uitgroeit tot een expert of referentie in jouw markt. Vanuit je diepe kern heb je dan de kans een positieve bijdrage te leveren aan het geheel waar jij deel van uitmaakt.

We geloven steevast in de bijna oneindige mogelijkheden van de maakbare mens. Een mooie gedachte en de voedingsbodem voor heel wat ambitie en vooruitgang, maar ook voor een hoop onzekerheid, teleurstelling en gezondheidsproblemen. Pittige valkuilen dus voor de creatieve solo-ondernemer. Doorleefde ondersteuning en een waarderend kader zijn dus gepast. In het eerste hoofdstuk van dit boek ontdek je wat je onder self-marketing mag verstaan en hoe het zich verhoudt tot ‘doen wie je bent’. Het tweede hoofdstuk zet je in gang en bevat tips, denkkaders en inspiratie om je merkkapitaal op te bouwen. Het derde en laatste hoofdstuk is bedoeld om je te helpen te blijven doen wie je bent. Het is immers een manier van zijn die voortdurend aandacht vraagt.

Door als solo-ondernemers samen te kiezen voor ‘doen wie je bent’ maken we het ondernemerschap toegankelijk voor iedereen met een talent en veel goesting. Dat kan soms zijn wat niet alleen onze economie nodig heeft, maar zelfs de hele wereld. Ondernemerschap dat waarde creëert die morgen ook nog van betekenis is, en niet alleen voor de ondernemer zelf dus.

‘Doen wie je bent, self-marketing voor solo-ondernemers’ is bedoeld voor solo-ondernemers wiens business gebaseerd is op een creatief of zakelijk talent, een specifieke kunde of kennis en die bovendien gevoelig zijn voor de manier waarop de dingen gebeuren. Voor krachtige en kwetsbare ondernemers of ondernemers in wording. Het is mijn manier om je herkenning, bruikbare inzichten, inspiratie en denkkaders aan te reiken, om je te motiveren en in beweging te brengen en te houden, aan de hand van zowel interne tools binnen in jezelf, als externe tools die buiten jezelf liggen. Hiermee hoop ik een positieve impact te realiseren op de groep van creatieve en kritische denkers en doeners die (iets van) zichzelf in de wereld zetten in de overtuiging dat het betekenisvol is. Omdat ik niks liever zou doen dan leven in een wereld die mee gevormd wordt door jouw unieke bijdrage.

Veel plezier op je pad naar ‘doen wie je bent’.

Charlotte

“Doen wie je bent. Self-marketing voor solo-ondernemers” is te koop in de boekhandel. Is het niet voorradig, dan kan het ter plaatse besteld worden. Wil je het liever thuis laten bezorgen? Dat kan bv. via Bol.com. Wil je het liever eerst eens doorbladeren? Bij het Paard Van Troje in Gent ligt er steeds een exemplaar voor je klaar.

Heeft u interesse een (reeks) workshop(s) (klein publiek) of een lezing (groot publiek) aan te bieden rond “Doen wie je bent. Self-marketing voor solo-ondernemers”? Laat dan van je horen op info@charlottedemey.be en we werken samen uit wat er het beste voor u en uw organisatie werkt.