Doen wie je bent. Self-marketing voor solo-ondernemers

Als beginnende of groeiende solo-ondernemer heb je een goed idee en veel ambitie. Maar daarom niet de kennis, de inzichten en het zelfvertrouwen om je merk neer te zetten. En daar trouw aan te blijven. En toch wil je van jezelf een goed en sterk merk maken? Samen stellen we jouw persoonlijk merkverhaal scherp om zo de juiste projecten aan te trekken zodat je kan doen wie je bent.

Voor wie?

Voor iedereen die zijn brood en het beleg daarop verdient op basis van een persoonlijk, creatief of zakelijk talent zoals fotografen, copywriters, illustratoren, ontwerpers, vrije beroepen, consultants, coaches, adviseurs enz.

Hoe werkt het?

Voor we beginnen maak ik gratis en vrijblijvend tijd voor een kennismaking. Dit doen we online gedurende 1 uur en heeft als bedoeling kennis te maken en je vragen over het traject en de KMO-subsidie te beantwoorden. Het vormt de basis om jouw pakket op maat samen te stellen dat bestaat uit een serie van individuele werksessies van twee uur in te plannen op afspraak. Elke werksessie behandelt één van onderstaande thema’s. Na onderling overleg kies jij rond welke thema’s we een sessie organiseren.

VERBINDING MET JEZELF

  1. Inleiding “Doen wie je bent – self-marketing voor solo-ondernemers”
  2. Jouw talentenbeeld
  3. Jouw merkkapitaal: wat is je merkbelofte en je merkverhaal? Hoe kom je er bij en wat zijn de vormelijke richtlijnen?
  4. Jouw groter geheel. Aan welk geheel dat groter is dan jezelf wens je een positieve bijdrage te leveren?
  5. Jouw definitie van succes
  6. De finale versie van jouw merkbelofte en merkverhaal.

VERBINDING MET DE MARKT

  1. Jouw merknaam en logo
  2. De uitwerking van jouw aanbod
  3. Je online marketing
  4. Je actieplan

INTEGRATIE

  1. Hoe blijven doen wie je bent? (zelfsturingsvaardigheden)
  2. Opvolging actieplan en leerlessen (evaluatie en bijsturen)

De begeleiding gaat echt van start tijdens het opstartgesprek waarin we scherp stellen wat je doel is, wat je te leren hebt en wat je zelfsturingsstijl is. Deze sessie is niet optioneel en maakt deel uit van elke begeleiding.

Wat verwacht ik van jou?

Tussen de verschillende werksessies reserveer je ruimte en tijd (niet alleen in je agenda, ook in je hoofd, hart en buik) voor concrete opdrachten. Zelfreflectie is nodig om te weten waarin je als expert erkend wil worden, tot wie je je precies wil richten, met welke talenten je aan de slag wil, welke marketingtools aansluiten op jouw talenten, hoe je je wil positioneren en welk verschil je wil maken. Tijdens de werksessies kom je met een constructieve en open mindset.

Welk resultaat?

Op het einde van de rit heb je jouw merkbelofte en je persoonlijk merkverhaal geformuleerd, je naam en logo (her)bedacht, je social mediaprofielen up-to-date gebracht en een actieplan opgemaakt voor je self-marketing. En dit alles rond jouw definitie van succes en jouw talenten, zodat je je niet verliest in de gangbare verwachtingen rond ondernemen. Om zo te komen tot “doen wie je bent”. En het vol te houden.

Praktisch

Het gratis en vrijblijvend online kennismakingsgesprek verloopt via zoom waarvoor je voorafgaand een zoom link ontvangt. Het opstartgesprek (1 uur) en de werksessies (2 uur) gaan door op afspraak in mijn thuiskantoor te Gentbrugge (Braemstraat 157, 9050 Gentbrugge) of online indien gewenst. We volgen jouw tempo en houden rekening met onze beide agenda’s.

Budget

  • Het online kennismakingsgesprek: gratis en vrijblijvend.
  • Het opstartgesprek: 195 € excl. BTW = 136,5 € excl BTW dankzij de KMO-portefeuille subsidie.
  • Per werksessie: 330 € excl. BTW = 231 € excl. BTW dankzij de KMO-portefeuille subsidie.

Je totaalfactuur kan je als kost inbrengen in je zaak. De BTW wordt niet gesubsidieerd en dien je rechtstreeks te betalen aan Charlotte De Mey. Water/koffie/thee en het cursusmateriaal zijn inbegrepen per sessie. Voor het volledige traject betaal je slechts 70% van de totaalsom dankzij de 30% subsidie via de KMO-portefeuille voor ondernemers, vrije beroepen en  zelfstandigen. (erkenningsnummer DV.O249121)

Een video-interview voor de twijfelaar

Heb je graag nog wat extra duiding zonder het boek “Doen wie je bent. Self-marketing voor solo-ondernemers” te moeten lezen? Dan is dit interview i.h.k.v. de startersweek van Unizo wat je nodig hebt.

 

"Het gaat niet over jezelf veranderen in functie van de markt, maar wel over het benaderen van jouw markt in functie van wie jij bent."

Meer info over het boek

Ontvang de nieuwsbrief

Meld je nu aan en ontvang tweemaandelijks inspiratie in persoonlijke ontwikkeling voor ondernemers en leiders.