Doen wie je bent academie

Ondernemen is een extreme vorm van persoonlijke ontwikkeling. Het is bewegen, leren en groeien. Hoe beter jij als persoon ontwikkelt, hoe beter jouw activiteiten evolueren. En hiervoor kan je terecht in de “Doen wie je bent Academie”. Ik selecteerde enkele boeiende experten voor workshops ter ondersteuning van jouw doen wie je bent. Denk maar aan vaardigheden en expertises in self-marketing, zelfsturing, zelfzorg en het verder uitbouwen van jouw activiteiten. Jij kiest waarin je groeit.

 

Social media strategie

Datum: 12/03/2020 Locatie: Gent - Het Objectief Trainer: Katrien Meermans

Het is meer dan ooit belangrijk om als merk aanwezig te zijn op social media. Ook als je doet wie je bent. Maar hoe doe je dat goed? Tijdens deze workshop van één dag leer je de basis over sociale media strategie en content planning, hoe je kunt leren van je concurrenten en welke kanalen voor jou relevant zijn. De ideale basis om een plan op te stellen en aan de slag te gaan met verschillende profielen.

Instagram voor professioneel gebruik

Datum: 02/04/2020 Locatie: Gent - Het Objectief Trainer: Laurence Vander Elstraeten

Met haar ervaring als social mediaconsultant voor verschillende bedrijven weet Laurence hoe belangrijk het is om Instagram op een professionele wijze in te zetten, en nog belangrijker: wat dit kan opbrengen voor je zaak. Informatie hierover vind je in overvloed, maar als je er niet thuis in bent zie je al snel door de bomen het bos niet meer. In de online wereld verandert alles immers in een ijltempo, en het is soms best lastig je plaats te claimen tussen de miljoenen andere accounts… Haar ervaring leerde haar welke beelden goed werken; hoe je je merkidentiteit kan integreren in je social mediastrategie; hoe je de juiste community bereikt én deze op een authentieke manier kan overhalen om je product te kopen of gebruik te maken van je diensten. Zodat je kan blijven doen wie je bent.

De branding van je merk in woord en beeld

Datum: 23/04/2020 Locatie: Gent - Het Objectief Trainer: Karen Van Winkel

We leven in een wereld met een erg sterke beeldcultuur, je onderneming de juiste smoel geven is dan enorm belangrijk. Het is met die smoel dat jij je onderscheidt van al de rest. Niet alleen met sprekende beelden maar ook met straffe copy. Vaak wordt een bedrijf gestart vanuit een impuls en worden communicatie, fotografie en teksten wat stiefmoederlijk behandeld, komen we er niet toe, willen we er geen budget aan spenderen. Dat is jammer want als je niet met de juiste smoel start, wordt je stuurloos en je bedrijf zwalpt dan wat met je mee. Pas als je merkbelofte en -verhaal je passen als een op maat gemaakt pak, kan je je beeldtaal gaan bepalen, weet je hoe je logo er moet uitzien, kom je tot een tone of voice die perfect bij jou en je bedrijf past. Dan start je met de beste tools in handen! Zodat je kan blijven doen wie je bent.

Boost jezelf en daarmee ook je business

Datum: 07/05/2020 Locatie: Gent - Het Objectief Trainer: Joke De Wulf

Zorg dragen voor je zaak betekent ook zorg dragen voor jezelf. Je zaak is immers een weerspiegeling van jezelf. Investeren in je persoonlijk leven resulteert altijd in meer succes in je business. Wil je meer creativiteit, meer focus en meer productiviteit? Zelfzorg is the key. Denk aan de metafoor van het zuurstofmasker in het vliegtuig: je kan pas aan de vraag van anderen tegemoet komen als je eerst je eigen behoeften vervult. Want als jij zonder zuurstof valt, is er ook geen zaak meer. Zelfzorg gaat over een (work-)lifebalance die bij je past. Bij ondernemers lopen werk en leven voortdurend door elkaar. Leuk en ook pittig. Is daarin evenwicht vinden voor jou ook een voortdurende zoektocht? Daarnaast is er de brandstof die je dagelijks in je lichaam stopt. Wist je dat je je met de juiste voeding lichter voelt en beter slaapt, wat leidt tot meer energie en meer ruimte in je hoofd, zodat je de resultaten kunt behalen die je voor ogen hebt?

Hoe meer business genereren met je huidige aanbod?

Datum: 17/02/2020 Locatie: Gent - Het Objectief (WACHTLIJST) Trainer: Katja Craeghs

Soms ben je zodanig druk bezig met je business as usual dat je geen tijd hebt om een stap opzij te zetten en alles eens vanop een afstand te bekijken. We bekijken in deze workshop je onderneming vanuit een vogelperspectief en gaan op zoek naar opportuniteiten binnen je huidig werkframe. Door samen te brainstormen rond die mogelijkheden komen we tot nieuwe inzichten die je instant kan gebruiken in je dagdagelijkse “doen wie je bent” en die je tegelijk ook in staat stellen om duidelijke doelen te definiëren op zowel korte, middellange als lange termijn.

"Het gaat niet over jezelf veranderen in functie van de markt, maar wel over het benaderen van jouw markt in functie van wie jij bent."

Meer info over het boek

Ontvang de nieuwsbrief

Meld je nu aan en bovenop de maandelijkse nieuwsbrief ontvang je gratis de inleiding van het boek “Doen wie je bent. Self-marketing voor solo-ondernemers”.