Social media strategie

Het is meer dan ooit belangrijk om als merk aanwezig te zijn op social media. Ook als je doet wie je bent. Maar hoe doe je dat goed? Tijdens deze workshop van één dag leer je de basis over sociale media strategie en content planning, hoe je kunt leren van je concurrenten en welke kanalen voor jou relevant zijn. De ideale basis om een plan op te stellen en aan de slag te gaan met verschillende profielen.

VOOR WIE?

Deze workshop is bedoeld voor iedereen die onderneemt vanuit zichzelf en daar dicht bij wil blijven. Ook op de social media. Dit kunnen solo-ondernemers zijn zoals individueel zelfstandigen en freelancers, maar ook eigenaars en zaakvoerders van kleine ondernemingen die de communicatie voor hun rekening nemen.

HOE WERKT HET?

  • We gaan kort in op de voor- en nadelen van social media en waarom ze een belangrijk deel van je communicatie vormen.
  • We bespreken hoe je de basis van je social media strategie vastlegt: wie ben je, wie is je doelgroep, wat zijn je doelstellingen en wat wil je vertellen?
  • We kijken naar de concurrentie en gaan na waarom bepaalde accounts jou aanspreken.
  • Je leert welke kanalen voor jou interessant zijn en hoe je een contentkalender met verschillende soorten content opzet.
  • Je krijgt tips voor het invullen van je profielinformatie, creatieve content per platform en enkele leuke apps.
  • We werken bewust in kleine groepjes. Zo is er voldoende aandacht voor iedereen en kunnen er veel vragen gesteld worden.

WAT VERWACHT KATRIEN VAN JOU?

Als voorbereiding op de workshop lever je voor maandag 9 maart volgende info aan via [email protected]

  • Een link naar je huidige website en actieve social media profielen
  • 2 concurrenten die je tijdens de workshop wil onderzoeken
  • 2 profielen die voor jou een voorbeeld zijn – op vlak van vormgeving, type posts, copywriting … Deze profielen hoeven niet noodzakelijk uit je sector te komen.
  • Een eerste antwoord op de vragen: wie ben je, wie is je doelgroep, wat wil je bereiken met social media en wat wil je vertellen?

WELK RESULTAAT?

De workshop helpt je op weg en geeft je een basis om zelf mee aan de slag te gaan met je social media strategie.

WIE IS KATRIEN MEERMANS?

Katrien is founder van Stille Bliksem en een storyteller pur sang. Dankzij haar professionele achtergrond is zij de ideale sparringpartner voor het vormen en verspreiden van jouw verhaal. En om jou te leren hoe je dit strategisch het best aanpakt en plant.

PRAKTISCH

Deze workshop gaat door op donderdag 12 maart 2020 van 9.30 tot 16.30 u bij  “Het objectief” in Gent. Er wordt een groep samen gesteld van max. vijf (solo-)ondernemers die vertrouwd zijn met “doen wie je bent” en hun activiteiten verder willen uitbouwen.

BUDGET

  • Voor deze workshop betaal je slechts 364 € dankzij de 30% subsidie via de KMO-portefeuille voor ondernemers, vrije beroepen en zelfstandigen. (erkenningsnummer DV.O232535)
  • Je ontvang een factuur voor 520 € excl. BTW die je als kost kan inbrengen in je zaak.
  • BTW wordt niet gesubsidieerd.
  • Thee/water/koffie/lichte lunch zijn inbegrepen.
  • Inclusief het cursusmateriaal

 

 

 

INSCHRIJVEN

Graag inschrijven via mail naar [email protected] met vermelding “Doen wie je bent Academie – Katrien – Het Objectief– 12/3/20”. Wens je meer informatie, contacteer me gerust op [email protected] of +32 473 23 09 75.

Omdat er voor deze workshop met een beperkt aantal deelnemers wordt gewerkt en ik soms mensen moet teleurstellen, is het belangrijk dat je zeker deelneemt. Door omstandigheden zijn annulaties niet uitgesloten. Afhankelijk van het tijdstip van de annulatie, wordt een stuk van de inschrijvingswaarde aangerekend

  • Annuleer je meer dan 14 dagen voor aanvang, ontvang je een factuur van 260 € excl. BTW (50%)
  • Annuleer je minder dan 14 dagen voor aanvang, ontvang je een factuur van 390 € excl. BTW (75%)
  • Annuleer je binnen 48 uur voor de start van de workshop, ontvang je een factuur van 520 € excl. BTW (100%)

"Het gaat niet over jezelf veranderen in functie van de markt, maar wel over het benaderen van jouw markt in functie van wie jij bent."

Meer info over het boek

Ontvang de nieuwsbrief

Meld je nu aan en bovenop de maandelijkse nieuwsbrief ontvang je gratis de inleiding van het boek “Doen wie je bent. Self-marketing voor solo-ondernemers”.